rekapitulation

Jag orkar inte skriva så mycket. Vi har pluggat 10 timmar idag. Jag inledde med att läsa fel del av boken i 4 timmar. Det är smart när man har mycket att göra. I helgen var det fest. Det var kul. Det sägs att jag snackade med polisen på svenska när dom kom och trashade festen (som denna gång bara var något 100-tal pers. på säkert 35kvm), vilket dom inte brydde sig om som tur var. Det sägs vidare att jag slängde mig in i min grannes (Kang Won, skön kille) crew när dom tog gruppfoto (har ni sett koreaner ta gruppfoto? DET är underhållande) och skrek "fucking koreans". Han bjöd på tårta två dagar efter, så vi är coola. Kang Won är han som alltid, med 100% säkerhet frågar om vi inte ska dricka alkohol nån gång varje gång vi ser honom. Varje gång! Han bor 5 meter bort. Emil tog det lugnare. På förfesten hos mig & Arif stod vi utanför. Helt plötsligt säger han "kan du hämta lite vatten"? -"Gör det själv". "Alltså, jag behöver det verkligen". Men det gjorde nytta. Tyvärr för honom, som gick på fotbollen när han kunde segat på soffan som vissa andra.

En av oss är inte fotogenisk                                  Åhlen-look-alike

På kvällen gick vi in i stadion som faktiskt är biffig. Jag skulle springa upp för ena kortsidan, men på rad 80 (sista) såg jag mest ut som Michael Jackson. Ni fattar, det gick inte så fort längre. Nämnas bör att kortsidan är max hälften så hög som långsidan. Där uppifrån såg Norman (pop. 100 000) ut som Stockholm. Eller nåt. Stort. 


Mr. Pink
 
Dagen efter firade vi vår nya polare Stus födelsedag. Som var två dagar innan, men då kände vi inte honom. Stu är från Kent, bor i Aberdeen och spelar rugby. Emil var och kollade på det. Det var tydligen tråkigt. Jag sov. Tyvärr missade han när en kille gjorde touch down från långt bak. Reglerna i USA säger att man måste springa ärevarv när man gör det. Naken. Men tyvärr hade han precis dragit. 

Sen stack vi & kollade in Megans & Jennys kyrka. Det var rätt annorlunda. Ett indieband spelade låtar. Texterna var visserligen sådär (om jesus), men musiken var skitbra. Låtar som höll på i 20 minuter, samma grej, lite variation. Typ som när man bara spelar nåt på ett rep väldigt länge. Först är det rätt bra. Sen blir det sjukt bra. Sen segar det ur lite. Sen blir det fett igen. Sen berättade en präst om vilka som healats den här veckan och alla ställde sig upp och hyllade Jesus efter varje healningshistoria. Sen snackade han lite, men jag kommer inte ihåg riktigt vad han sa. Men han var bättre på att snacka än dom svenska prästerna. Han hade humor i alla fall.


Emil: Här är varför jag tar kort i fortsättningen. Utanför arméhq på ou. Ja, dom går runt på skolan i sina uniformer. Nej, inga vapen (som syns).

Efter det var det film hos Brady. Killen med byxorna. (btw, i den där kyrkan hade en hel del tighta pants. me like) Fast han var inte där. Men massa andra. Filmen var riktigt långsam, så vi satt ute & snackade istället. Det var "chariots of fire". Den har fått 7,3 på imdb, men jag är skeptisk. Om nån har sett den, släng en kommentar. Bradys fru berättade att han också brukar få höra ett och annat av hicks som kör förbi även när han håller henne i handen. För er som inte läst allt, hicksen här har en tendens att veva ner rutan på sina oversizade pick-uper & skrika nåt halvgrötigt innehållande, tight, pants och faggots. 

När vi gick till skolan i fredags räknade vi antalet mustanger. På ena sidan av vägen, på ena sidan av oss. Sex stycken. Och en och annan Cadillac, Pontiac, Lexus etc. Dom har feta rides här. 
Vi har även bestämt att om vi stannar ett år ska vi splitta en oversizad pick-up. Eller truck som dom säger här. Awesome.


Vår ride to-be

Kommentarer
Postat av: daniel

emils rosa skjorta tillsammans med uppvikt krage kan vara årets mode-statement. fast inte på ett bra sätt...

2008-09-09 @ 11:07:56
Postat av: magnus

uppvikta kragen känns faktiskt jäkligt svennebanan 2004.

2008-09-09 @ 16:37:11
Postat av: JohanA

Jag har haft den i typ 3 år. så du är lite sen i din analys dessvärre.

2008-09-09 @ 16:38:42
Postat av: JohanA

Haha. Men svennebanan 2004 är fortfarande tio år före sin tid på det här stället! =)

2008-09-09 @ 16:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0