Liberty, equality, and... spontaneous redistribution of property

Johan "Emil" Alm för kort monolog i ämnet "den som tar han har"

Nån huligan har snott min cykel... Min finfina cykel. 
Jag ska engagera mig i det lokala sheriffvalet. Här krävs ordning och reda. Jag tror en av kandidaterna heter Rice i efternamn. Eller så springer han för nått annat lokalt kontor. I vilket fall är det bra med demokrati. Snart ska ny hundfångare väljas också. Må bäste man vinna!

Igår såg vi en skunk. Jogi blev exalterad, jag tyckte vi borde gå därifrån innan han började skunka.

Rice vill bli senator inflikar Jogi nu. Jag får helt enkelt kolla upp det här närmre.

Kommentarer
Postat av: Jogi

Stämmer. Andrew Rice utmanar nuvarande senatorn Inhofe, som verkar vara mindre omtyckt i den här staten. Det betyder inte att det finns en realistisk chans för Rice att vinna. Han får nog hoppas på deus ex machina eller som dom säger här i bibelbältet - providence. Vi borde köpt fetare lås och kanske den där macheten jag skrev om tidigare

2008-09-11 @ 19:29:28
URL: http://www.youtube.com/watch?v=s1WhK2vgxmE
Postat av: JohanA

"Lifelong lawman and former University of Oklahoma Police Chief Joe Lester on Thursday announced his bid for Cleveland County sheriff." - the Norman Transcript



Så. Det är alltså Joe Lester jag ska hålla koll på. Han borde gå att få tag på här omkring Campus nån dag. Så jag får helt enkelt fråga vad han har tänkt göra åt dessa cykelknyckare. Jag hoppas han är en handlingskraftig man med hårda nypor och lång arm.

2008-09-11 @ 23:12:39
Postat av: daniel

jag trodde inte att folk cyklade i usa. var det en kriminaliserad 5-åring som baxade cykeln?

2008-09-14 @ 04:33:52
Postat av: JohanA

Nej ingen kriminaliserad 5-åring. Precis som jag skrev var det en huligan.

2008-09-14 @ 09:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0