Terrence Morrison

Är namnet på rednecken vi snackade om i början. Vi har börjat snacka med honom nu. Han är skum, men skön. Vi fick reda på att han är polare med en av våra kompisars systrar. Random. I alla fall. Han är republikan. Die hard. Han hade skämtat på nåns wall på facebook att man borde göra sig av med Obama. Det här var i början av året. I våras kom secret service på oannonserat besök hos Terrence. Ett femtontal av dom. Dom mer eller mindre tvingade sig in i hans hus och förhörde honom. Dom ville se hans vapen (han visade bara några), och han sa typ, jag kan knappt skjuta hjort, hur skulle jag kunna skjuta en människa? Men dom var obevekliga. Han fick inte ens gå på toa själv, för dom var rädda att han skulle dra upp ett vapen. Dom brukar man ju förvara i badrummet... När Bill Clinton var på OU i januari hade dom gett honom förhöjt skydd, för Terrence hade lektion ungefär samtidigt. Dom hade läst allt han skrivit på facebook, hans mail, sms, snackat med hans lärare etc. etc. Här snackar vi FRA x1000. Sen dess har dom kommit tillbaka några gånger, med den lokala polisen. Han är med på nån lista nu. Så snart kommer ss och spanar på oss med. Emil är kompis med honom på facebook. Den svenska motståndsrörelsen... Haha. Det är ganska komiskt. Han är lite konstig, men snäll. Lite som Bamse, fast vapen istället för dunderhonung. Hans favoritvapen är för övrigt pilbåge. Vi måste snacka oss ut till hans ranch nån dag. 

I dag efter exam 2 i Foundations började den skumma (på riktigt skumma) killen som undrade massa konstigheter om Sverige för några veckor sen snacka med mig igen. Frågade om jag varit på några strippklubbar än och snackade upp dom i trakten. Jag sa att det inte var min grej riktigt och att jag aldrig varit på nån. Vilket inte var sant, vi vände ju faktiskt i dörren på sugars. Men han verkade inte fatta att det är creepy. 

Har inte skrivit på ett tag. Min dator är död. Men jag måste fixa nåt provisoriskt till nästa vecka. Det håller inte att inte ha en dator. Dallas var fett. Vi var där JFK blev skjuten. Hängde i ett fett hus (slott). Shoppade. Det var väl typ det. Dallas city är däremot inget att ha. Några höga hus och motorvägar. Och vanliga vägar. Kanske droppar nåt om det när jag har en egen dator igen. 

En rekyl på dollarn idag. 0,2kr. Fett! Det värsta är att mina export-aktier mår bra av en stark dollar. Å andra sidan blir allt här så dyrt. Just det, vi lämnade in våra förlängningsansökningar idag. Vi får stanna med 99% sannolikhet. 

Kommentarer
Postat av: Magnus

reporäntan sänktes.

2008-10-24 @ 01:29:47
Postat av: Johan

skit också. depreciering på det och en inflation på 4,4. även om oljepriset sjunker borde riksbanken se till sitt primära mål och inte försöka stimulera konjunkturen. det värsta är att alla jobbiga banknissar blir glada

2008-10-24 @ 07:41:21
Postat av: Magnus

va fan vi har boräntor på över 6 procent. vi går in i en lågkonjunktur och har sjunkande oljepriser inflationen kommer gå ner av sig själv. räntorna måste ner och det mkt. de har redan annonserat flera sänkningar närmsta halvåret. dessutom är det likviditetsbrist hos bankerna vilket gör att det är viktigt för bankerna att företag och privatpersoner börjar låna igen. Glöm inte att riksbanken har ett annat primärt mål: bibehålla ett effektivt betalningssystem. Det största problemet är att interbankräntorna är så höga för att bankerna inte litar på varandra.



Denna räntesänkning är bra men det behövs kraftigare åtgärder.

2008-10-24 @ 08:58:55
Postat av: yogi

haha! så fick man dig att snacka

2008-10-24 @ 17:50:55
Postat av: johanA

Vi vill käka billig mat på Pepes. Vi skiter väl i boräntorna i Sverige

2008-10-24 @ 18:28:43
Postat av: Magnus

sen blev du ägd också yogi

2008-10-25 @ 03:44:03
Postat av: daniel

här var det väldigt massa skoj och trist på samma gång. skoj att ni vill stanna. trist eftersom det verkar som om jag, evelina och karin kommer att hänga i linkan till våren.

2008-10-26 @ 12:46:46
Postat av: johanA

Ja, vad fan är det för stil daniel?



Är inte Australien nåt att ha?

2008-10-26 @ 18:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0