Harold & Maude

I går såg vi den där filmen men (nästan) bara Cat Stevens-musik. Harold & Maude. Rekommenderas. Det var i några amerikanska killars hus. Rucklen ser bättre ut på insidan. Men det luktade hundmat, trots att det inte syntes till någon hund. Snubbarna var extremt bilintresserade & pausade filmen dom trodde att en bil skulle paja. För att förhindra förstörelsen av bilen. Lite skumma killar. Vi hade inte träffat dom innan... Men filmen var fin.

När vi kom hem insåg vi att vi (eller mest jag) kollat fel på schemat. Så jag börjar aldrig tidigare än 10.30 (slutar dock 6.30 på onsdagar, men det gör Emil med). Emil får å andra sidan den mest hypade statsprofessorn. Vilket inte behöver betyda något alls, försöker jag intala mig. Det är typ 1500 personer som läser introkursen i american federal government. 10 olika kurser. 250 på Emils version, 80 på min. Tyvärr kommer det vara 32 grader varmt när jag går till skolan, vilket är ett minus. Man kan ju inte komma i shorts första dagen. Snacka om dåligt intryck. Det är minst en mile till föreläsningen. Ni kan räkna ut hur man ser ut efter den cykelturen själva. 

Vi kommer förmodligen spräcka 100-gränsen (C37) i veckan, vilket folk här tycker är svalt såhär års. Brukar tydligen vara runt 110. Igår var vi på en poolbbq. Höll på att svettas bort. Bredvid stod Sol, torr som snus och sa "is normal, man, is normal" med sin fransk-afrikanska accent. Amerikanerna verkade inte heller direkt berörda. Vi fixade ett hemmahäng i ac-miljö asap. 

Hittade precis Arifs förråd med färdiga soppor från Turkiet. Det förklarar varför han inte har nån mat att tala om. Bara skräpmat. Unilever. Mycket svårt att hitta här... Trodde han att det var Afrika han signat upp sig för?

Jag lyckades dessutom fixa första solbrillebrännan igår. Så jag ser ut som ett jävla missfoster. Kan ju inte ha glasen på föreläsningen direkt. Måste dra dit nu. Emil hälsar att det var lugnt & att böckerna var billiga. Me like!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej!

Det låter som det händer en massa kul hela tiden. Men börjar du inte före 10.30, det blir sovmorgon varje dag för dig, eller du kanske går upp och läser innan föreläsningarna. Det låter som om ni har ett riktigt sommarväder, här börjar det bli höst, så smått. nu gäller inte kortbyxor längre

Kram mamma

2008-08-25 @ 20:17:56
Postat av: Johan

37 grader varmt är inte sommar - det är olidligt! Jag vill inte ha kortbyxor. Det ser fånigt ut. Det börjar dåligt. Första kursen var det bara 18-åringar på. betygsystem: 1000 poäng. 250 poäng om man är på de flesta föreläsningarna. 500 på 4 tentor. multiple choice 100, korta essäfrågor 25. & inlämningsgrejer 250. kan man få annat än A? (900)

2008-08-26 @ 00:42:35
Postat av: Victoria

Idag var det en mexare som fick psykbryt pa en amerikan pa bussen och skrek att han skulle ta sitt starbucks och mcdonalds och sticka tillbaka till sitt fortryckarland. Folk gillar VERKLIGEN in USA har.



Jag vill se din glasbranna, det ar fint. Jag fick kepsbranna forra helgen, hackan var illrod.

2008-08-26 @ 18:55:12
URL: http://www.springbreakintj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0